10 Eylül 2008 Çarşamba

Sinan Güler


Basketbol sahalarının içinden geliyorum aslında ama her zaman futbolu izlemeyi, futbolu konuşmayı sevdim. Önüme bir adet EPL, bir adet de NBA mücadelesi koyun, tercihim her zaman EPL' den yana olur. Nadir basketbol izlediğim zamanlardan birisi yine, Türkiye Fransa' yı ağırlıyor şu sıralar. 3.periyodun bitimine 4 dk kala müthiş iki sahne takıldı ard arda gözüme, az önce yani. Sinan Güler' in matchi Parker, Sinan boş üçlüğü yakalıyor ve airball* atıyor, Fatih Solak dokunuyor ama alamıyor, Fransa kenardan topu oyuna sokacak. Parker topu getirecek oyuncu ve hemen yanında, az önce airball atan Sinan, var savunmasında. Parker sağ eliyle kafasının arkasına hafif bir tokat atıp birşeyler söylüyor, hafiften sırıtarak. Muhtemelen " Senin daha yemen gereken çok ekmek var, benimle aşık mı atacan zirzop!" türevinde karşındakini aşağılamaya yönelik bir cümleydi. Dünya starı ya kendisi. Sinan da tabi koçum edasıyla başını salladı bozuntuya vermeden. O an Sinan' ın ne kadar yıkıldığını düşündüm, karşınızda bir NBA yıldızıyla oynuyorsunuz ve size alaylı birşeyler söylüyor. Ben böyle bir durumda bütün özgüvenini kaybedecek tarzda bir oyuncuydum zamanında. Parker ve Sinan' a dönelim, Fransa boş attı hemen sonraki hücumda, ribaundu aldık hücüma gittik. Hücum tıkandı bir noktada, top tekrar Sinan' a geldi. Bu kez boş değildi hatta biraz uzağında Parker vardı. Artizliğe bok sürdürmek istemeyen Parker koşup elini kaldırmaya yeltenmedi. Genç oyuncuya; " Atarsan at koçum, az önce de kaçırdın yine atamayacan zaten!" mesajı verip iyice demoralize etmek istedi. Sinan da şöyle bir baktı ve koydu üçü. Özgüvenini takdir etmemek mümkün değil. Daha da hoşuma giden kısmı sonrası. Fransa pota altından topu sokacak oyuna, Parker' ın yanında bitiyor Sinan savunma için ve bu kez o konuşuyor. " O kolunu alırlar delikanlı...." şeklinde başlayan bir cümle olduğunu ümit ediyorum, ki öyledir. İngilizcesiyle tabii. Sadece bir basketbolcuda değil, bir sporcuda olması gereken en önemli özelliklerden birisine sahip Sinan. Bir Türk oyuncusunun duygusal davranmamasına ne kadar sevindiğimi anlatamam. Tony Parker' a da o kadar delikanlıysa Kidd böyle bir üç attığında aynı hareketleri ona yapmasını söylüyorum burdan. Hey yavrum hey, alırlar adamın aklını!! Ben yazıyı bitirene kadar da maç bitti..

Hiç yorum yok: