12 Ekim 2008 Pazar

İngiltere ve üretim


"Suskunluk Sarmalı"nı kırmak istiyorum bu sebeple eleştiriler de pek umrumda değil...Olsa zaten "sarmal"ı kırmak istiyorum diye söze başlamazdım. Siz ne düşünüyorsunuz İngilitere- Kazakistan maçı hakkında? 52'de Ferdinand kafayla golü attığında maçı anlatan arkadaşımız "bu dakikaya kadar dayanabildi Kazakistan" dedi. İyi de dayanılacak bir durum söz konusu değildi çünkü İngiltere kaleyi bulan ilk topunda golü de buldu. Bu dakikaya kadar da ne bir baskı ne de rakibi zor duruma düşürebilme. Zaten demedik mi kaleyi bulan ilk top gol oldu diye. 2 v2 3 sonrası da düşünmeye devam ettim takımı. Hala James, Terry'nin yokluğunda Upson, Ferdinand, Cole, Brown, Barry, Gerard, Lampard, Rooney, Walcott ve Heskey. Bir tarafta Dünya 5.sini deplasmanda 4 golle yenmiş bir İngilrere diğer tarafta Kazakistan maçındaki İngiltere. Duran topların dışında pozisyon üretmekte o kadar zorlanıyorlar ki. Maçın 5 ya da 6 olması bu yazacaklarıma engel değil. Walcott, SRP dışında üretemeyen bir takım durumunda İngilizler. Sadece tüketmek istiyorsan az da olsa üretmen gerekir. Sadece tüketirsen, tükenirsin. 5-1'e aldanmayın. Maç 2-1'ken Kazaklar buldukları 1-2 pozisyonu yapabilseydi 1. golden dolayı A.Cole'ye saydıran Spurs ve Arsenal taraftarları ne yapardı merak ediyorum. Wembley'de Kazaklar İngilizlere 2 gol atacak ve o taraftar takım maçı alsın diye desteğini arttıracak? Protestodan ayakları tutmazdı bunların. Ünal'ın topu Wembley'de direkten döndüğünde "bizim direklerimizi ziyaret etmek bile zordur" gibi bir züğürt tesellisi ortaya atan İngilizler'e sözümüzün olmaması çok acı. Kazaklar'ın golü var bizim golümüz yok. Ha Kazaklar'ın puanı yok ama bizim puanımız var dersek bu da bizim züğürt tesellimiz olsun. Belarus maçı, düşünülenden daha zor olabilir. Olsun hatta.

Hiç yorum yok: