4 Kasım 2008 Salı

Okay Karacan


Ben Türkiye'de spor kanalı fikrine inanmıyorum. Bunun sebebi Türk insanının spor izlemeye eğiliminin olmaması ve bu gerçeğin önümüzdeki 50 yıl içerisinde de gerçekleşmeyecek olması. Ama futbol kanalı fikrine inanıyorum. Eğer insanlara yeşil alanlar sunmazsak, çocuklar tenis, basketbol oynamazsa, yüzmezlerse yarın yüzme de tenis de izlemezler. Bakın bugün Formula 1'in Türkiye'deki popüleritesi bitmiş durumda. Bunun sebebi Türkiye'de motor sporlarını seven insanların bunu yapabileceklerine dair bir imkan tanımamış olmamızdır. İstanbul Park'ı yaptık ama pistte sporcular yarışamıyor. Bırakın yarışmayı kapısından giremiyor. Bu adamları Formula 1'e tekrar getirebilmek için herkesin haftasonları bir miktar carting yapabilmesini sağlamak gerek. Spor kanalı fikri insanların ilgisizliğinden dolayı bana pek de inandırıcı gelmiyor. Bugün insanlar Eurosport'u izliyor diye düşünebilirsiniz. Ama bugün İsveç'te bir hentbol maçını 30.000 kişi izliyor. Türkiye'deki 3 yıldaki bütün hentbol maçlarını toplasak 30.000 kişi izlememiştir. Türkiye'de kurulu olan spor kanalları bir hentbol maçını yayınlamayı karar veriyor mu? Hayır. Naklen yayın arabanızı koyup, onu anons etmek, yayınlamak kanallar için geri dönüşü olmayan bir eziyettir. O yüzden iş yürümüyor.

Sport Marketing dergisinin Kasım 2008 sayısından alınmıştır.

Hiç yorum yok: