24 Şubat 2009 Salı

Son Dakika

Meslek gereği reklamlardan iyi malzeme çıkıyor. Ak Sigorta'nın kasko ödemeleri ile reklamını seyredeniniz var mı? Şu an çoğu kanalda dönmekte. Bir son dakika gelişmesi denerek açıklama yapan Ak Sigorta yetkilisine bağlanılıyor. Ak Sigorta ekonomik krizde hasar ödemelerini iki kat hızlı yapmaya karar vermiş. Ortam bir basın açıklaması şeklinde. Son dakika diyerek basın toplantısına bağlanılmaz. Oradaki acar muhabirde artık bu açıklamadan sonra Ak Sigorta'lıların sayısı artar falan gibilerinden bir açıklama yapıyor. İyi de kardeşim. Vatandaş Ak Sigorta acentasına gelsin de sonrasına bakarız. Daha önce ne kadar sürede yapılıyordu ki bu hasar ödemeleri onu iki kat arttırdın. Onu acentada öğreneceksiniz artık. Hele bir gidin acentaya orada kıvama gelirsiniz. 2,5-3,1,5 kat daha hızlı. Sanki her hasarın süresi belli. İyi de ben nereden bileceğim senin iki kat hızlı ödeme yaptığını. 10 günü çak 20'ye, sonra yine öde 20 günde, sonra dön bana de ki iki kat hızlıyım. Milliyet kom tere çakmaları sizi. Muğlaklıktan yararlan vatandaşı acentaya sok.

4 yorum:

lyotard dedi ki...

iletişim okullarında da göstermiyorlar bu numaraları! peki nereden öğreniyorlar bu üçkağıtları abi?

neretva dedi ki...

Abicim problem ajansta değil ki müşteride. Ak Sigortada yani. Söyleyecek sözü yok ama bir şey söylemiş gibi yapıyor. Sivas 1-0 öne geçiyor demiyor da berberliği kendi lehine bozan takım Sivas oldu diyor. Anlatıyor, anlatıyor ama aslında hiçbir şey demiyor. Müşteri gelsin bakarız.

lyotard dedi ki...

burada tamamen sana katılıyorum, ama milliyet ve hürriyet'in yaptığına ne demeli? asıl kastettiğim bunlardı, bu ilkesizliği, kural tanımazlığı ve het türlü etik dışı taktikleri şekilendiren de ticari çıkarlar mı sadece? yoksa "at sahibine göre kişner" de diyebilir miyiz?

neretva dedi ki...

Sanal dünyanın nimetleri onlara daha fazla tıklanma sağlıyor. Aslına bakarsan TV'nin ratingi ile bu arkadaşların tıklanması aynı. Olay sadece bir haberi alıp "yenilir yutulur değil" diyerek vermek değil ki...Bazen seni bir haberin içine atıyor, istediğin yere ulaşmak için 5-6 tık yapıyorsun. Ya da saçma sapan çarpıcı bir başlıkla okunmayacak şeyleri de okutuyorlar. Öncelikli amacın eğer daha fazla izlenmek ya da daha fazla tıklanmaksa burada bir sorun var. Mesela yeni bir gazete çıkıyor. Bu adamlar çıkıp da bizim amacımız dürüst, doğru, gerçek habercilik yapmak demeden "Türkiye'nin en fazla okunan gazetesi olmak" derse ne düşünürsün? Her yol mübah diye düşünürsün.