3 Eylül 2008 Çarşamba

SKIBBE'nin karın kasları


Bir Skibbe yazısı da ben yazayım dedim. Gerçi Sami Yen'de Meira'yı ön libero oynattığı Steau maçından sonra yazacaktım ama kısmet bugüneymiş. Milan Baros, (çok büyük hedefleri olan bir topçu olsaydı 2 gün daha bekler Steau maçının sonucunu bir görürdü) Kewell, Arda, Lincoln ve Hasan Şaş. Galatasaray'ın karın kasları zayıfladı. Ayhan Akman sezona inanılmaz agresif başladı. Özellikle seyretmenizi isterim. Hele maçı Sami Yen'de seyredenler için. Faydalı oynuyor. Skibbe biraz kalburüstü bir takımla oynarken -ki Antep, Kayseri, Sivas diyelim- Topal ve Akman'ı bozduğu an yanağını rakibe uzatır. Rakip tokatlar, tokatlayamaz orasını bilmem. O zaman uzatma yanağını kardeşim. Neden uzatıyorsun. Linderoth'un gerçek bölgesinin Topal yanı olması tabi ki avantaj. Topal bu tempoya gene iyi dayanıyor, toparlayacaktır. Linderoth bir sezon boyu top oynamadı. Olası bir sakatlık durumunda Fatih Serkan Kurtuluş'un transferinin önemi ortaya çıkacaktır. Keşke sakatlık olmadan banko oynasa. Ümit Davala parmağı var bu işte herhalde. O kadar Ümit Milli Takım çalıştırdı. Altları da seyretmiştir. Biraz işe yaramak gerekir. Barış Özbek'inin sakatlanması da büyük kayıp. Eğer Skibbe o küsmesin bu darılmasın diye özellikle orta sahası kuru kalabalık olmayan takımlarla oynarken bu ikiliyi bozarsa Topal-Akman-Linderoth (ikilisi) kırılganlaşan kadroda başına iş açar. Lincoln stok maliyetlerinden dolayı gün geçtikçe Galatasay'a daha maliyetli olacaktır. Bilmem mesaj alındı mı? Kale belli, 4'lü az çok belli, 2'li belli, Arda belli yaptı 8. (Arda'yı bazen oynatmıyor. Ona şunu söylüyorum. Ben futbolu bilmiyorum ama gözlerim onu seyretmek istiyor. Lütfen...Mahrum etmezseniz sevinirim.) Kalan 3'ü de ben mi diyim sana. Kewell 10 numara topçu değil ama 10 numara futbolu biliyor. Hatta 10+ futbolu biliyor. Keşke ayakları da beynine biraz daha ayak uydurabilse. Diyeceğim şudur. Alternatifin hiç olmasa ah vah diyeceğim "adam karın kası olmayan topçularla oynamak durumunda" ama elinde var. (transferi Skibbe değil yönetim yaptığı için) Elindeki vazoyu biraz daha dikkatli taşıyacaksın. Baros oynamalı, Lincoln oynamalı, Kewell oynamalı takıntılarını bırak. Bunların bir kısmını kenarda oturtsan dahi bu düşünce senin beynini maçta kurcalıyor ben biliyorum. Benim de takıldığım yer burası. Kulübedeki varlığı seni rahatsız etmesin. Mutlu etsin. Lincoln şu an gitse hangi Galatasaylı üzülür? Hiçbiri. Üçü beşi. Skibbe hatalar yaptı ama asıl sıknıtı düşüncelerinin özgür olmaması. Biliyor, uygulayamıyor. Yumruk, masa, Skibbe...

Hiç yorum yok: