3 Eylül 2008 Çarşamba

UEFA'cılar karın tokluğuna oynuyor


Kenan Başaran'ın dün Hürriyet Spor'daki araştırma yazısını okudum. Bildiğimiz gerçeklerin üzerinden geçmek için iyi oldu. Kendisine de ayrıca teşekkür ederiz. Şampiyon olan Zenith 4,9 milyon Euro toparlarken ŞL'nin en az kazanan takımı Dinamo Kiev'in 6 milyon Euro'yu cebine koyması üvey lig gerçeğini ortaya koyuyor. Bu arada "Şampiyonlar Ligi" diyoruz da neden "UEFA Ligi" demiyoruz. Orada da grup var. UEFA Ligi daha doğru bence. Öyle diyelim. 4*8=32 takımın her sene kaçı değişiyor kaçı değişmiyor. Çok basit bir hesap yapalım 2008'den 2000'e ŞL'de çeyrek final oynayan takımlara bakalım. G14 kurucu üyelerinin ve sonra "bana da daha çok bana da daha çok" diyerek G14'ü G16'ı yapan 4 takımın haricinde kaç takım oynamış çeyrek finalde? Yarı finali değerlendirmeye almayalım ki UEFA'nın isteyip de patron baskısından dolayı yapamadıkları daha net görünsün. (G16'sı G14'ü artık hesapta yok ama UEFA var diyor hala. Ben de var kabul ediyorum öyleyse) 8 senede 10 takım. Kim bunlar: Roma, Schalke, Fenerbahçe, Galatasaray, Benfica, Villareal, Deportivo, Monaco, PAO, Leeds United. (Garibanlar:))))Kabaca son 10 senede her sene G16'nın dışından 1 takım. Birine kupayı alsa da 4,9 milyon Euro verip diğerine "0" puan çekse de 5,4 milyon verirsen daha farklı bir tablo karşına çıkmaz. Zengini daha zengin yapmaya devam eder bu sistem. Galatasaray'ın ve Fenerbahçe'nin çeyrek finale kaldıkları yıllar ne kadar önemli bir başarıya imza attıklarının kanıtıdır bu yazı. Oraya kadar gelince Chelsea'yi yeneceksin. Real'i yeneceksin zihniyeti. Çılır mısın çıldırır mısın?

Hiç yorum yok: