17 Eylül 2008 Çarşamba

Suni mi çim mi?

Suni çim tartışmalarında dikkatimi çeken bir konu var. Bütün uzmanları devreye soktuk, hepsine sorularımızı yönelttik. Sorulması gerekir mi? Tabi ki gerekir. Abdullah Gegiç'in dediği gibi "bilimin ipini bırakmayacaksın". Fener-Hacettepe maçı sona erdi ve Fener yenildi. Herkes Aragones, Can Arat ve Porto maçına döndü. Bu adamlar kobay mıdır? Değildir. E o zaman birisi de çıksın maçtan sonra suni çimde oynamanın doğal çimde oynamaktan ne gibi farkları var diye sorsun bir iki oyuncuya. Karate Kid Can diye bir meze yakaladılar ya açılacak yanına bir ufak. O zaman ben cevap vereyim. Toprak sahada da oynadım, çim sahada da oynadım, suni çimde de oynadım. Toprak sahada sürekli oynayıp çim sahaya çıktığınız zaman bu top sekmiyor diye garipsemeleriniz başlıyor. Havasını falan kontrol edersiniz topun:))) Zemin toprağa göre daha yumuşak olduğu için sizi daha da derinliklerine çeker. Hız kaybını hissedersiniz kendinizde. Daha fazla yorulur musunuz evet yorulursunuz. Ama çim saha ile toprak sahayı tartışmıyoruz. Ben severim toprak sahayı aslında. Özellikle yağmuru yemesine rağmen balçık olmayan toprak sahaları. Ne diyorum ben yahu...Çim sahadan suni çime çıkınca ise. Top daha da yavaşlıyor yere sekince. Bir miskinlik çöküyor insanın üzerine resmen. Hareketleriniz yavaşlıyor ve adelelere "süspansiyon" görevi doğal çime göre azaldığı için maçtan sonraki sabah adelelerinizde daha fazla yorgunluk hissediyorsunuz. Daha da hızınız azalıyor. Sanki ayaklarınızda pranga varmış gibi bir hisse kapılıyorsunuz. (Fener-Hacettepe maçında oynamayan ama 3 sahada da futbol oynamaya çalışmış theneretva) Hacettepe'nin Fener'i götürmesinde küçük de olsa bunun da etkisi olduğuna inanıyorum. Hakikatten kolay değil. Suni çimde oynamak değil yıllarını doğal çime verip suni çime çıkmak. Yadırgıyorsunuz. Hacettepe'nin bu küçük alışkanlığının ne derece etkili olup olmadığını iç saha maçlarını özellikle takip ederek cevaplamaya çalışacağız. Ama herhalde Hacettepe'nin bir Beşiktaş ya da Galatasaray maçını beklememiz gerek suni çim konuşmak için. Ya da Ankaragücü'nün.

Hiç yorum yok: