19 Kasım 2008 Çarşamba

Noat Samisa'nın Yazısı Üzerine


Noat Samisa'nın omuz vakası ile ilgili yazısını okuyunca başımdan geçen bir olayı sizlerle paylaşmak istedim. Teyzemin oğlu ile o yıllar beraber kalıyoruz. İTÜ'de basket oynayalım dedik ve gittik. Sert bir maç oldu. Bir pozisyonda bizimki düştü, bağırıp çağırıyor. "Kalk la" diyorum bende "ne oldu ki"? Hatta elinden tutup kaldırmaya kalktım ki iki kat bağırmaya başladı. Neyse bir şekilde kaldırdık ki o da ne? Omuzun biri 10-15 cm aşağıda. (ölçemedim göz kararı konuşuyorum) Yerinde duramıyor. Adamın biri geldi yere yat dedi. Hah dedim işi bilen biri geldi. Ama ne zaman ki yerde yatan adamın elini tutup bir ayağını da çıkan omuzunun üzerine koyup "biraz acıyabilir" dedi hooop dedim ister istemez. O zaman aklıma geldi "kimsin sen" diye sormak. Bana "ben İTÜ'nün doktoruyum, lütfen başımdan çekil de işimi yapayım" bakışı attı. Yoksa "beğenmiyorsun hastaneye git kardeşim" bakışı mıydı? İkisinden biri olacak. Omuza ayağının altıyla bir koydu, omuz yerine oturdu. Elden de destek alıyor tabi. Omuz tekrar yukarı çıktı. Ortalık inledi biraz orası ayrı. Tekrar "şimdi anladın mı cahil" bakışını yedik tabi. Asıl sorun bundan sonra başladı. Aynı evde kaldığımız için omuz sorunsalını sürekli yaşadım bende. Yanılmıyorsam aynı omuz 3-4 kere daha çıktı. Meğersem omuz çıkarken bütün bölge kaslarını yırtarak çıktığı için daha sonra defalarca çıkabiliyormuş. 10'un üzerinde tekrar tekrar omuzu çıkan adamlar varmış. Bu sorunun yaşanmaması için oradaki kasların mutlaka kuvvetlendirilmesi gerekiyormuş. Kendi haline bırakırsan benzer sorunlar yaşanmaya devam edermiş. Ve o bölgedeki kaslar da biraz ters yerde olduğu için kuvvetlendirmesi güçmüş. Vesaire, vesaire...Tabi ki tıp bilgimiz yok. Sadece yaşadıklarımızı yazıyoruz. Ama bu omuz vakasınının eski haline gelmesi ne kadar çalışsan da biraz eksik kalıyor galiba. En iyisi omuzunu hiç çıkarmamak:))) Bir gün geldim gene omuzu çıkmış. Neyse bir şekilde halletmişler. Nasıl oldu diye sordum. Dolaptan tencereyi kaldırırken oldu dedi? Buyurdum buradan soktum, pardon yaktım.

Hiç yorum yok: