28 Ağustos 2008 Perşembe

Allah Akıl Fikir Versin


Uluslar arası sermeyeli bir medya planlama ve satınalma şirketimizin en tepesindeki ismin bir dergimizdeki açıklamalarını hiçbir nokta ve virgülüne dokunmadan alıntılıyorum. “Benim oğlum 9 aylık. Ama müziği iPod’dan dinliyor, Baby Tv seyrediyor, Baby Einstein falan gibi DVD’ler seyrediyor, kendi adına açılmış web sitesi var, kendi resimleri internetteki çok çeşitli platformlarda dağılmış durumda. Biz böyle değildik. Şimdi medya canavarı bir nesil geliyor. Bu çocuk 2 yaşına geldiğinde iPod’da kendi müziğini kendi seçiyor olacak. 3 yaşına geldiğinde internet kulanmaya başlayacak. Bu nesli çok iyi anlamak lazım. Onlar için medya bizim bildiğimiz medya değil.” Yazıyı tekrar okumanız için kopyalasam mı diyorum ama sizlere ayıp etmiş olacağım. Rica etsem alıntıladığım yeri tekrar okuyabilir misiniz? Daha iyi pekişsin. Yahu 9 aylık bebe ben müziği iPod’dan mı dinleyeceğim diyor? Bana Baby Tv mi alacaksınız diyor? Baby Einstein’in DVD’sini unutursan eve gelme baba mı diyor? Web sitesini kime tasarlattı acaba yavrumuz? Yoksa kendisi mi? Bu nesilden önce bence sizi çok iyi anlamak lazım. Ben anlamaya çalışıyorum ve defalarca okuyorum ama hala anlayamıyorum. Medya okuryazarlığı dersinin pilot olarak seçildiği okullara ek olarak bir de sizin evi seçmek lazım. Çünkü siz medyayı sadece ne alırım ne veririm olarak görmüşsünüz hep. Hiç medya okuryazarı gözüyle bakmamışsınız. Baksanız bu sözler sizin ağzınızdan çıkmış olamaz. Günümüzde, çocuğunuzu zaten bu medya canavarından kusursuz bir şekilde korumanız imkansız. Ama anladığım kadarı ile sizin çocuğunuzu hem korumak gibi bir niyetiniz yok hem de durumdan gayet memnunsunuz. Vallahi pes, billahi pes. Canavar yetiştirmek hiç bu kadar keyifli olmamıştı.

Hiç yorum yok: