28 Ağustos 2008 Perşembe

Reklamverenin Dizisi


Reklamverenin yıllardan beri vazgeçemediği dizisi hangisi diye sorsam? Taa TRT dönemlerinden beri yayınını aralıksız sürdüren bu dizi, bütün zamanların en uzun süreli dizisi olarak hala yayınlanmaya devam ediyor. Hangi dizi? Tabi ki reklamverenin dizisi yani “reklam kuşakları” dizisi. Eğer Tv ‘de sadece reklam kuşaklarını kullanarak iletişim çalışmalarına devam ediyorsan seni Kurtlar Vadisi’nin aldığı rating mi daha çok ilgilendirir yoksa dizinin reklam kuşağının içinde yayınlanan 25 reklam arasında kaçıncı sırada yer alarak spotunun ne rating aldığı mı? Dizi vardır her hafta 8-9 rating getirir 20+ Adults hedef kitlede; dizi vardır o da 8-9 rating getirir 20 + Adults hedef kitlede. İkisinin de ilk kuşağına aynı spotunu salarsın ve şans bu ya aynı reklamlardan sonra her iki reklam da 5. sırada yayınlanır. Biri getirir 3,1 rating biri getirir 4,2 rating. 3,1 getirenin içinde para harcamaya hazır daha çok adam vardır, 4,2 getirenin içinde kuru gürültü daha fazladır. Cem Yılmaz’lı popüler bir reklamdan hemen sonra spot girerse tabi bu oran biraz daha artmış olur o ayrı. Dizilerin rating savaşlarını yazıp çizerken biraz da şu dizilerin reklam kuşaklarını incelesek diyorum. Bakalım hangi dizinin reklam kuşakları daha fazla izleniyor? Ya da hangi dizi net ratinglerini kuşağa daha fazla taşıyor? Programın net ratingi ile spotun ratingi arasındaki fark “kaçak”tır. Bu kaçağı iyi yorumlamak gerekir. Reklamverene ne Yaprak Dökümü’nün ne rating aldığından. O dizinin içinde yayınlanan spotunun ne rating aldığına bakar. Yanlış mı bakıyor? Pek değil…

Hiç yorum yok: