28 Ağustos 2008 Perşembe

Örnek Sponsorluk Çalışması..


Cnntürk güzel bir kampanya başlattı bu hafta. Güneş ülkesi Türkiye’mizde güneş enerjisinden sadece su ısıtmak için faydalanıyoruz maalesef. Daha fazlası yok ya da yok denecek kadar az. AB’nin 2020 hedefi ise enerji ihtiyacının %20’sini yenilenebilir enerjiden sağlamak. Cnntürk’ün web sitesinde ülke olarak bu işin neresinde olduğumuza dair güzel bilgiler yer almakta. Bu bilgileri kopyala yapıştır yapmak yerine ilgilenenleri Cnntürk’ün web listesine yönlendirmek bence en iyisi. Gelelim güneş enerjisi ve Cnntürk’te geçtiğimiz yıl izlediklerimin beni afallatıp, geçmişe hafıza yolculuğu yapmama sebep olan vakaya. Tübitak tarafından organize edilen “Formula G” Güneş Arabaları Yarışı’nın geçtiğimiz yıl 2.si düzenlendi. 18 aracın katılımıyla. Alın teri akıtan tüm gençlerimize, katılımı destekleyen üniversitelere helal olsun. Neden? Ürettiler çünkü. Hem de bu dünyayı kirletmeyen alternatif bir enerjiye ön ayak oldular. Hele hele başkasının ürettiği cep telefonuyla dahiyane bir şekilde kredi alıp, hem Amerikalının hem Japonun hesabını ödeyen bununla da övünen bir milletsek eğer bence çok önemli gençlerimizin yaptığı. Her ne kadar Ali Atı Bir bu şekilde düşündüğümüz için bizleri yargılasa da. İyi de siz değil miydiniz “insanın ne dediği önemli değildir, karşısındakinin neyi algıladığı önemlidir” diye. Yok Don Shultz demişti. Ben de böyle algılıyorum hala. Neyse geçelim bu serüveni. CNN’de yarışı seyrederken arabaların birinin üzerinde Petrol Ofisi’nin (PO) amblemini gördüm. Bilim ve Teknik Dergisi Genel Yayın Yönetmeni Raşit Gürdilek’in Dünya gazetesinde 27.11.2003 tarihinde yayınlanan bir yazısı şöyle diyor. “ Güneş enerjisinin, fosil yakıt kullanımının dünyanın geleceğini tehtid etmeye başladığı günümüzde ileri sanayi ülkelerinin gündeminde tırmanmaya başlamıştır.” Ve güneş enerjisinin ülkemiz için önemini sıralamaya devam ediyor Gürdilek. Şimdi efendim…Petrol Ofisi, yarışmaya gençlerimizi desteklemek için sponsor olmuş. Belli ki Petrol Ofisi’nin katkılarıyla bu araçların tekerleri döndü. Ne kadar vermiş bilmiyorum. Ama “zorlama sponsorluk” derler ya. Aynen öyle olmuş. Hani karşınızdakinin yüzü güler ama kalbi gülmez ya…Aynen öyle bir durum söz konusu. Petrol Ofisi, Formula 1 Turkish Grand Prix’inin isim sponsoru olduğunda hem yüzü hem kalbi gülüyordu. İletişim de böyle değil midir? Zorlama iletişim olur mu? Alma verme işidir. Sponsorluğun amacı tabiî ki kurumu ya da ürünü tanıtarak imajı kuvvetlendirmek. İndirekt olarak ticari amaçlara hizmet eden bir araç. İyi de kardeşim sen hem dünyanın geleceğini tehdit et hem de güneş enerjsi ile çalışan araçlara sponsor ol. Ben de böyle bir dünya istiyorum ama elimden gelmiyor mu diyorsun ne diyorsun Allah aşkına.

Hiç yorum yok: